Ahad, 31 Mac 2013

PTSR1 - DEMONTRASI BUNGA DIP DI KAMPUNG SENGGANG

Oleh:Nazrul Taharim 

Kuala Kangsar - KEMAS Kuala Kangsar di bawah Bahagian Pendidikan Masyarakat menganjurkan demontrasi Bunga Dip kepada suri rumah di Kampung Senggang. Hasil kreativiti dan usaha yang berterusan mampu menjana pendapatan. Itulah pendekatan yang harus diambil oleh masyarakat terutamanya suri rumah untuk membantu menambah pendapatan selain mencantikkan kediaman. Penghasilan bunga dip amat mudah dan cantik. Selain dijadikan perhiasan rumah, ia juga dijadikan cenderahati majlis perkahwinan samada bunga telur, hiasan dulang mahupun bunga tangan. Keunikan bunga dip menjadikan ianya sesuatu yang esklusif dan dipelbagaikan. 













Begitulah andai kretiviti dan azam digaulkan sekali,KEMAS Kuala Kangsar berusaha untuk memastikan setiap dari peserta Demonstrasi dapat memahami dan memanafaatkan seni kretif individu agar dapat dijadikan sumber pendapatan.

Dalam suasana negara yang aman ini.Peluang untuk memajukan diri bukan terhad atau jumud seperti yang berlaku di negara negara jiran tetapi dengan kerajaan yang bertanggungjawab serta komited membantu rakyat,banyak dasar dan bantuan bantuan yang diwujudkan seperti TEKUN,AMANAH IKHTIAR dan lain lain.Kesemua itu dapat diadakan dengan kerajaan yang teguh dan stabil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANTARA PAPARAN SEBELUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...