Isnin, 20 Januari 2014

PEMANTAUAN PELAKSANAAN TABIKA MINGGU PERTAMA PENGGAL 1 SESI PERSEKOLAHAN 2014

Pemantau telah dilaksanakan pada 7/1/2014 jam 8.00 pagi di Kompleks Pra Sekolah TLDM Lumut. Semua penyelia pelbagai jurusan terlibat dan di ketuai oleh Pegawai KEMAS Daerah Manjung En Nor Heazi Aswal Bin Hj Norbani.




Pemantauan dibuat mengikut garis panduan yang telah ditetapkan dan diberi oleh KEMAS Negeri Perak. 

Perlaksanaan ini dilakukan setiap awal persekolahan untuk menilai tahap pencapaian dan persediaan guru dalam mengendalikan kanak-kanak setelah kembali memulakan tugasan yang diamanahkan disamping memantau segala kelengkapan peralatan berada dalam keadaan baik. 

Ini bertujuan bagi menyakinkan ibubapa menghantar anak-anak belajar di TABiKA KEMAS.


Kelas berada dalam keadaan yang tersusun rapi dan segala kelengkapan dan persediaan guru dalam melaksanakan tugasan amat baik.


Dari tinjauan yang dilakukan guru dan murid telah bersedia dalam proses pengajaran dan pembelajaran.




Semua sudut-sudut ilmu dan alat bantu juga telah disediakan dengan baik bagi memudahkan kanak-kanak menggunakan nya apabila perlu.








Akhir sekali pemantauan mengenai penyediaan makanan dan menu juga dibuat agar kanak-kanak mendapat hak mereka dengan sebaik nya.


Disini peranan PPMS juga dipantau. Menu dan makanan disediakan mengikut garis panduan yang telah disyorkan oleh jabatan. 




Alhamdulilah pemantauan perlaksanaan TBK telah pun selesai dengan lancar dan mendapat komitmen yang baik dari semua yang terlibat. 

Tahniah kepada Pengerusi TBK, AJK, Guru-guru, PPMS dan kanak-kanak yang telah berusaha bersama-sama Pegawai KEMAS Daerah Manjung dan semua penyelia pelbagai jurusan bagi memantapkan lagi pengurusan dan pentadbiran TABIKA KEMAS TLDM Lumut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANTARA PAPARAN SEBELUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...