Isnin, 20 Januari 2014

MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUL RASUL TBK TLDM

Majlis Perarakan Maulidul Rasul mendapat sambutan yang meriah dari kalangan ibubapa, kanak-kanak TBK TLDM yang diketuai oleh Lans Koperal Ustaz Faridzul bin Azami pada 16 Januari 2014 di perkarangan TBK TLDM jam 8. 30 pagi.

 Majlis ini dipengerusikan oleh PWI Mohamad Zulman bin Zakaria.
 Kanak-kanak dan ibubapa dibawa berarak bermula di perkarangan TBK dan keluar melalui jalan  ARMADA PERNAMA dan berpatah balik ke perkarangan TBK dengan Selawat yang memuji kebesaran Rasulullah SAW.

 
Kemudian mereka berkumpul didalam dewan dimana majlis perasmian dimulakan dengan ucapan dari Pengerusi TBK Komander Yusman bin Ostadi TLDM. Dalam ucapan beliau meyarankan agar ibubapa memberi lebih pendedahan tentang peribadi Rasullulah SAW kepada anak-anak.

 Majlis diserikan lagi dengan kehadiran Lans Koperal Ustaz Faridzul bin Azami Sebagai penceramah di majlis tersebut. Ceramah yang disampaikan mengenai kisah kehidupan Rasulullah SAW. Ceramah tersebut telah mendapat perhatian yang baik dari ibubapa, kanak-kanak dan hadirin yang dijemput khas.


Tumpuan yang begitu mengasyikkan, menampakkan hadirin  begitu berminat dengan penyampaian ustaz dalam ceramah tersebut.

Majlis berakhir pada jam 11.00 pagi dengan sedikit jamuan.

KEMAS Parlimen Lumut mengambil kesempatan mengucapkan ribuan terima kasih kepada yang teribat terutama Pengerusi dan AJK, penceramah undangan, guru-guru, kanak-kanak, ibubapa dan hadirin sekelian yang telah meluangkan masa untuk menghadirkan diri dalam majlis sambutan Maulidul Rasul pada tahun ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANTARA PAPARAN SEBELUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...