Isnin, 1 April 2013

PROGRAM LAWATAN KERJA ( WALKABOUT)


                                  
YAB Dato’ Seri Diraja Menteri Besar Perak Pasir Panjang
 


Lumut 9 Mac 2013 – Program Lawatan kerja (Walkabout) YAB Dato’ Seri Diraja Menteri Besar Perak ke DUN Pasir Panjang di Kampung Bt 15 Lekir. Dalam majlis tersebut, Menteri Besar Perak telah membuat penyerahan Kunci Rumah Bantuan Yayasan Bina Upaya (YBU) dan Penyerahan Microkredit YBU  kepada 6 orang yang layak menerimanya .


 Dalam ucapan beliau berkata” Masyarakat kini sudah pandai menilai apa yang telah kerajaan lakukan terhadap keperluan rakyat berbanding dengan pihak pembangkang yang hanya menabur janjji dan manifesto, yang mana dalam PRU 2008 pun masih belum terlaksana dan menampakkan yang mereka hanya berjanji dan gagal menunaikan janji.”



Tegas beliau lagi “ Lihat sahaja pada kemudahan jalanraya yang telah disediakan dan sangat baik berbanding dahulu. Begitu juga jejantas yang telah di bina dihadapan sekolah Kebangsaan Bt 10 untuk kemudahan kanak-kanak sekolah dan ibubapa melintas telah pun terlaksana.”


 Selain itu bantuan Ibu tunggal, peniaga dan baiki bumbung rumah telah pun dinikmati oleh mereka yang layak. Begitu juga dengan bantuan ubat-ubatan dan rawatan dengan ujudnya Klinik 1 Malaysia, serta berbagai lagi kemudahan diberi kepada rakyat dalam slogan “Janji Di Tepati” 
 Diakhir ucapan beliau menegaskan dan mohon kepada semua pengundi supaya memberi sokongan yang padu dan tidak berbelah bagi kepada kerajaan Barisan Nasional dalam PRU ke-13 ini.
Turut hadir dalam lawatan tersebut ialah Pegawai Daerah Manjung Tn Hj Zamari bin Mohd Ramli, YDP Daerah Manjung Dato Zamri bin Man, Pengarah KEMAS Negeri Perak En Ahmad Kamal Idris bin Hj Nawawi, AJK UMNO 4 peringkat, Ketua-ketua Jabatan, Ketua-ketua kampung, Penghulu Mukim dan seluruh masyarakat setempat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANTARA PAPARAN SEBELUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...