Rabu, 27 Mac 2013

PENYAMPAIAN HAMPER MAKANAN KEPADA KAUM IINDIA

Oleh: Wartawan Media KEMAS Lumut


LUMUT - Seramai 150 orang pengundi masyarakat india telah menghadiri Program Titik Sentuhan Rakyat (PTSR) yang bertempat di Dewan Samanthan Ladang Sitiawan  Kg Lumut Kiri Parlimen Lumut. 
 

“Dunia telah berubah, kehidupan masyarakat disini sudah mencapai tahap yang boleh dibanggakan”. Itulah yang dinyatakan oleh Dr. Mohd Yusof Bin Al Bakri selaku AJK UMNO Bahagian Lumut merangkap Ketua Cawangan Taman Perpadu. Beliau membandingkan kehidupan lalu pada zaman British yang menetapkan masyarakat melayu menguruskan sawah padi, masyarakat cina menguruskan perniagaan di pekan dan masyarakat india berpenempatan di estet menguruskan ladang kelapa sawit dan getah. Tapi kini Negara kita Malaysia telah ditakbir oleh Barisan Nasional selama 55 tahun segalanya telah berubah.



Matlamat perjumpaan adalah untuk menanam semangat perpaduan antara kaum agar masyarakat india dapat merasai diri mereka dihargai dan tidak tersisih. 





Turut hadir Dr.Azizah binti Johor Ketua Wanita UMNO Bahagian Lumut Merangkap Penyelaras Dun Pasir Panjang yang menyatakan pengundi harus membuat pilihan yang tepat untuk mengekalkan keamanan yang ada sekarang. Pengundi harus melihat contoh-contoh negeri yang ditakbir oleh parti pembangkang yang hanya pandai menabur janji tetapi tidak ditepati. 

Pegawai KEMAS Daerah Manjung En Nor Heazi Aswal bin Hj Norbani yang turut hadir menyampai sumbangan kepada masyarakat setempat.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANTARA PAPARAN SEBELUM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...